Saturday, October 23, 2010

derma darah?

1st time aku derma darah hari ni..tak la teruk sangat..okey jer..450ml penuh darah aku kena sedut,,hahahaah.baru aku tau darah aku jenis B.maknanya hanya org  dari kumpulan darah aku je yang boleh terima darah aku..hmmmm...dh derma ni, xde rasa ape2 perubahan pun..jadi ape korang takutkan sangat nak derma darah?takut gemuk??kita tengok berapa berat aku bertambah lepaas ni k..tadi timbang berat aku 91kg..tengok 1 bulan lagi adakah berat aku akan bertambah atau maintain atau kurang..kalo masih sama atau kurang berat aku,aku akan derma darah 6 bulan sekali..insyALLAH..lagi pun pihak hospital dah tawarkan habuan yang agak menarik kalo kita ni menderma..dapat layanan  2nd klas n pesakit luar free tu..kalo g sendiri kena kuar duit gak..ni free..derma darah bukan kita kuar ape pun..anggap je kita derma tu sebagai cara untuk kita buang darah2 kita yang kotor tu..jadi apalagi..kalo lom start derma tu, cuba la derma..yang
dah selalu derma tu, teruskan lagi..mungkin derma kita yang tak seberapa ni boleh membantu yang memerlukn.amiin..siap dapat sijil lagi korang tau.nurse yang comel2..hahahahahahahaha

No comments:

Post a Comment