Friday, November 19, 2010

hari ini..

hari ni hari malas aku... hahahahaha.. niat kat hati nak gi cari leak tapi kemalasan datang melanda.. jadi hari ni aku akn menghabiskan hari aku dengan melepak kat rumah & main game je la.. kalo time kelas, mesti tengah bz study nih.. sem depan aku tak nak wat macam sem lepas.. sem akan datang nih, setiap hari lepas kelas aku nak study sikit & try fahamkan ape yang diajar dalam kelas.. kalo aku biar kan je & tutorial langsung tak buat, alamat terseksala aku macam sem lepas.. study mati- matian  sampai keminit yang terakhir..  sampai budak kfc u pun kutuk.. "org study smart, diorang study hard. hahahahahaa"..


result 10 dec baru keluar.. aku bernazar, kalo aku lulus semua subject, aku nak cukur kepala.. minta- minta nazar aku tercapai.. amin.. dah habis usaha dah kami semua.. tawakal je la sekarang.. 


bulan 1 masuk balik kelas.. ntah berapa orang je la yang tinggal nanti dalam kelas akan datang.. aku harap sangat ramai yang dapat follow jadi sekelas.. kalo tak, kita bawa la haluan masing-masing.. yang penting kita dapat grade.. tu yang penting.. hahahah.. dah nak masuk kelas ni aku baru teringat.. sen aku tak ade pun lagi.. alamat kena tolak kwsp lagi la..  duit2.. 


cakap pasal duit, teringat aku kisah student makcik yang try nak bunuh diri malam tadi.. ish.. alasan, sebab duit, cinta & stress study.. nampak tak betapa lemahnya kita yang sangat mudah di hasut setan yang tunjuk jalan pintas keneraka.. nasi baik tak de apa2 yang berlaku.. memag ajal dia bukan dengan cara macamtu.. selisih malaikat.. minta-minta benda macamtu tak jadi dengan orang yang aku kenal.. amin.. cik, teruskan usaha awk.. semoga awk dilindungi & mendapat pahala atas kebaikan & keikhlasan awak menjaga student2 awak tu..  harapnya tiada kejadian macamtu lagi..


kita study, ikhlas kerana ALLAH.. insyALLAH tak kan ade tekanan.. ni study sebab nak kerja best2, nak berlagak, nak menunjuk, nak naik pangkat, nak bercinta, tu yang jadi tekanan tu..teman- teman, usaha la kamu & bertawakal lah atas usaha yang telah kamu lakukan.. dengan izin Tuhan mu, isyALLAH ada rezeki yang tidak disangka-sangka  diturunkan keatas org yan bertawakal.. mudah-mudahan kita berada dikalngan org yang dirahmati-NYA.. amin..

No comments:

Post a Comment