Wednesday, November 10, 2010

baik ke jahat??? which side am i? hmmm.. dalam sedar atau tak, aku rasa aku banyak wat jahat.. kebaikan? kebaikan dah terlindung dek sebab banyak wat kejahatan..jadi, baik ke jahat aku nih? solat aku jaga, zakat aku bayar, sedekah kalo lebih aku hulur, aku hormat org yang hormat aku, aku tawakal bila dah usaha.. yang jahatnya? aku luka kan hati & perasaan org.. aku buat org marah, aku wat org sedih, aku buat org sakit hati, aku buat org benci.. jadi dimana kah aku dimata kamu???

dimanakah kamu dimata org lain? aku terfikir.. kadang2 kita leka dengan kejahatan yang kita buat..dan kita akan terus hanyut da hanyut.. bila kita nak kembali kepada kebaikan, dugaanya sgt hebat.. tu la ujian dari ILAHI pada kita untuk mnguji tahap keimanan kita.. jika

ujian ditempuhi dgn sabar dan redha, maka sangat berbahgia la kita disisiNYA .. tapi kalau tidak?? maka semakin hanyut la kita.. selisih malaikat.. semoga aku, kamu  & kita semua dikalangan yangberiman.. inagt kan teman- teman kita agar mereka tidak terus hanyut ... amin...

No comments:

Post a Comment